جواب سوال
به نام خدا
سلام.دانش آموزان عزیز جواب سوالی که گذاشته بودم میشه گزینه ۳.
چون وقتی دستمان رو به رو باشه میشه تابش و اگر بالا باشه می شه همرفت.
به نام خدا
سلام.دانش آموزان عزیز جواب سوالی که گذاشته بودم میشه گزینه ۳.
چون وقتی دستمان رو به رو باشه میشه تابش و اگر بالا باشه می شه همرفت.
به نام خدا
نکته مهم فعالیت و فکر کنید صفحه 16 علوم:
ندیدن دلیل بر نبودن نیست
1_یعنی اینکه مثلا ما هوای داخل اتاق را نمی بینیم ولی وجود دارد(با آزمایش می توان ثابت کرد:اگر یک لیوان خشک را تا نیمه ار آب و یخ پر کنیم و روی میز بگذاریم پس از مدتی خواهیم دید که سطح خارجی لیوان خیس شده است به دلیل اینکه بخار آب های موجود در هوای اتاق به سطح لیوان برخورد کرده و درات آن بهم چسبیده اند و قطرات ریز را تشکیل داده اند.)
2_قندی که در آب حل شده(با آزمایش می توان ثابت کرد: اگر تعدادی قند یا مقداری شکر را در آب حل کنیم و بعد از آن،محلول را روی مقوای مشکی در مجاورت نور خورشید یا در دمای محیط قرار بدهیم بعد از مدت زمانی خواهیم دید که آب بخار شده و ذرات سفیدی،بر جای مانده است پی می بریم که ذرات سفید همان ذرات قند یا شکر هستند.)
موفق باشید
به نام خدا
سلام به دانش آموزان عزیز.یک سوال بسیار مهم براتون میگذارم که اول شما جواب بدهید و من بعد از چند روز جواب خواهم داد. موفق باشید
سوال:اگر دستمان را یک بار رو به روی بخاری و بار دیگر دستمان را بالای بخاری قرار بدهیم به ترتیب از چه طریقی گرما به دست ما رسیده است؟
۱)رسانش_همرفت ۲)جابه جایی_رسانش ۳)تابش_همرفت ۴)تابش_رسانش
حتما جواب را در قسمت نظر بدهید به صورت عمومی یا خصوصی ارسال کنید تا چند روز دیگر جواب را خواهم گذاشت.
موفق و سلامت باشید